0

علت بالا نیامدن سیستم عامل گوشی های آیفون چیست؟

علت بالا نیامدن سیستم عامل گوشی های آیفون چیست؟

بیشترین علت شهرت گوشی های آیفون، سیستم عامل قوی، بدنه ی محکم به همراه طراحی منحصر به فرد و خاص، امکانات سخت افزاری درجه یک و کاربری ساده و همه جانبه آن هاست که در نهایت باعث شده که خاطر این گوشی ها، پیش میلیون‌ ها مخاطب در جهان عزیز شده و برای خرید انواع مدل های مختلف آن، سر و دست بشکنند! ولی گوشی های آیفون به غیر از حُسن، معایبی هم دارند که گاهی باعث شگفتی کاربران خود می شوند. مثلا این موبایل ها مشکل رایجی که دارند این است که در بین تعمیرکاران موبایل به بالا نیامدن گوشی آیفون مشهور است. بالا نیامدن گوشی آیفون ممکن است گاهی از قبل با نشانه هایی همراه باشد و گاهی هم بی هیچ موردی، بروز نماید. علت اتفاق افتادن این مورد ممکن است گاهی سخت افزاری باشد و گاهی هم‌ به خاطر وجود مشکلی بیرونی. برخی اوقات با برخی روش های ساده آن هم توسط کاربر، بر طرف می شود و گاهی هم برای مرتفع کردن آن حتما باید به یک‌ مرکز تعمیرات تخصصی اپل مراجعه کرد. امروز ما در این مطلب می خواهیم‌ تا علت بالا نیامدن و خاموشی گوشی های آیفون را مورد بررسی قرار دهیم و راه هایی برای مرتفع کردن آن را معرفی کنیم. اگر شما هم از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، قطعا این مطلب برای شما مفید خواهد بود پس در ادامه با ما همراه باشید.

علت بالا نیامدن‌ گوشی آیفون چیست؟

بیشتر کاربران بر روی استحکام بی حد و حصر گوشی های آیفون‌ چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ سخت افزاری بسیار تکیه کرده اند ولی این موبایل گاهی کاربران‌ خود را با بالا نیامدن و یا همان لود نشدن (load)، شگفت زده می‌ کند. بالا نیامدن سیستم‌ عامل گوشی های آیفون که تحت ios هستند، ممکن است دلایل مختلف و گوناگونی داشته باشد و در مقابل، عوامل مختلفی بر روی آن تاثیرگذار باشند.

بیشتر این عوامل، خود با نشانه های خرابی همراه هستند که در ادامه برای شما به تفکیک شرح خواهیم داد.

● گاهی اوقات خرابی باطری، باعث بالا نیامدن گوشی های اپل و اصطلاحا loop کردن آن ها می شود‌. این حالت معمولا به این صورت رخ می دهد که پس از روشن کردن گوشی، سیستم‌ عامل تا نمایش آرم اپل پیش می رود اما بعد از آن، مجددا ریست شده و خاموش می‌ شود.

● یک از دیگر دلایل‌ بالا نیامدن گوشی آیفون، بروز مشکل و خرابی در بخش نرم افزار و ios گوشی است. این مشکل معمولا با ریست کردن های پیاپی و یا حتی پاک شدن اطلاعات خود را بروز می دهد.

● مشکل بعدی، خرابی cpu است که خود را با ریست های مداوم و پشت سر هم‌ نشان می دهد.

● در آخر هم، خرابی هارد یکی‌از دیگر‌ دلایلی است که باعث می شود، اطلاعات گوشی آیفون بالا نیاید. خرابی هارد یکی از مشکلات کاملا سخت افزاری است که حل کردن آن‌ تنها توسط یک تعمیرکار آیفون ممکن است و با تعمیر هارد، بر طرف می‌شود.

5 راهکار برای روشن کردن گوشی آیفونی‌ که روشن‌ نمی شود!

با این‌ که بهترین کار در زمان بالا نیامدن گوشی آیفون مراجعه به تعمیرکار حرفه ای و حاذق است اما، با انجام این ۵‌‌ روش می توان تلفن های همراه ساخت شرکت اپل  در صورتی که گوشی در آب نیفتاده باشد و یا ضربه محکمی‌ندیده باشد، حداقل به صورت موقت؛ روشن کرد.

دستگاه را به شارژر وصل کنید

اولین پیشنهاد، اتصال دستگاه به شارژر است. گاهی اوقات باتری های لیتیومی مخصوصا در دستگاه های مدل قدیمی‌تر، باعث خاموشی دستگاه می شوند و پس از اتصال دستگاه به برق،  عملکرد خود را اصلاح می کنند. یادتان باشد که پس از اتصال دستگاه به شارژر، حداقل ۱۰ دقیقه زمان به گوشی بدهید تا روشن شود.

سالم بودن کابل لایتنینگ و آداپتور شارژر را هم‌‌ حتما بررسی کنید، تا نارسایی از آن ها نباشد زیرا این مورد گاهی تحت تاثیر خرابی این لوازم است.

ریست کردن دستگاه

ریست کردن و یا راه اندازی مجدد دستگاه، یکی از بهترین راه ها برای برطرف کردن مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون و دیگر تلفن‌ های همراه با سیستم‌ عامل های مختلف توسط کاربر است.

  برای این کار در موبایل های مدل جدید آیفون، دکمه ولوم بالا و بعد دکمه ولوم پایین را فشار دهد و بعد رها کنید و در آخر، دکمه پاور گوشی را نگاه دارید تا لوگو اپل نمایش داده شده و گوشی به اصطلاح، ریست شود. در گوشی های قدیمی‌ تر آیفون‌ نیز می توانید که دکمه های پاور و هوم را به همراه هم و به مدت 5 الی 15 ثانیه به صورت هم‌ زمان فشار دهید و نگه دارید. با انجام این کار در زمان مشخص، لوگوی اپل روی نمایشگر نشان داده می شود. برای اقدامات بیشتر هم می توانید در ابتدا گوشی آیفون را به شارژر متصل کرده و بعد این مراحل را انجام دهید تا اگر اتفاقی ایرادی در قسمت باتری هم باشد، برق این نقص را جبران نماید. اگر مشکل بعد از ۱۰ دقیقه برطرف نشد، حتما باید موبایل را ریستور کنید.

ریکاوری کردن آیفون

اگر‌ موبایل شما نیاز به ریستور کردن داشته باشد، یعنی این که آیفون روشن می شوند اما به خاطر مشکلات iOS بالا نمی آید. برای این‌ کار تنها  کافی است که دستگاه را به لپ تاپ متصل کرده و برنامه‌ ی آیتونز را اجرا نمایید.

توجه نمایید که برای این کار بهتر است که به یک مرکز تعمیرات حرفه ای همچون دلتوس مراجعه کرده و حل مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون‌خود را به تعمیرکاران حرفه ای آیفون این مجموعه بسپارید.

دانگرید iOS به نسخه‌ی پایین تر

گاهی اوقات ریستور کردن گوشی آیفون موفقیت آمیز است اما دستگاه همچنان با مشکل روبرو است که یکی‌از علل مهم آن، عدم‌ سازگاری دستگاه با نسخه ios است. در این حالت می‌توان از نسخه ی قدیمی تر این سیستم‌ عامل استفاده کرد تا دستگاه دوباره بدون مشکل به کار بیفتد.

جیل بریک آیفون

اصولا جیل بریک کردن‌گوشی های آیفون (jail break) دیگر راه حل پیشنهادی روز توسط تعمیرکاران موبایل نیست ولی این کار هنوز هم‌ پاسخگوی بسیاری از نیاز هاست. جیل بریک کردن معمولا بر روی گوشی های آیفون‌ قدیمی‌ پاسخگویی بهتری دارد.

در این مطلب به بررسی دلایل، نشانه ها و بررسی راه حل هایی که در هنگام بالا نیامدن گوشی آیفون وجود دارد، پرداختیم. در انتها پیشنهاد می کنیم که اگر‌ مشکل از شارژر گوشی نبود، حتما برای انجام تعمیرات خود به مراکز حرفه ای تعمیرات موبایل ایفون مراجعه کنید تا تعمیرکاران حرفه ای، با استفاده از قطعات و دستگاه های روز و همچنین دانش کافی، آن را بر طرف کنند.

نظر خود را وارد نمایید