0

گوگل ترندز چیست؟

گوگل ترندز چیست‌؟

گوگل ترندز یک ابزار مفید در دنیای دیجیتال مارکتینگ است.

گوگل ترندز تعداد دفعات جست‌وجوی یک عبارت معین در موتور جست‌وجوی گوگل در یک دوره زمانی معین را نشان می‌دهد.

در واقع گوگل ترندز یکی از سرویس‌های کاربردی گوگل به شمار می‌رود.

برای آشنایی با تمامی سرویس‌های گوگل می‌توانید به مقاله لیست سرویس‌های گوگل مراجعه کنید.

از گوگل ترندز می توان برای تحقیقات مقایسه‌ای کلمات کلیدی استفاده کرد.

گوگل ترندز، یک ابزار ارزشمند برای هر بازاریاب موفق است.

ترندز داده های مرتبط با کلمه کلیدی از جمله فهرست حجم جست‌وجو و اطلاعات جغرافیایی در مورد کاربران را ارائه می‌دهد.

به دلیل قدرت گوگل ترندز، مهم است که بدانید چگونه از آن به درستی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید بدانید گوگل ترندز چیست و اطلاعات کاملی در رابطه با آن کسب کنید تا انتهای این مقاله با دلتوس همراه باشید.

بیشتر بخوانید: لیست سرویس های گوگل

هر آنچه که باید درباره گوگل ترندز بدانید

گوگل ترندز یک ابزار رایگان است که داده ها و نمودارهایی را در مورد محبوبیت عبارات جستجوی خاص مورد استفاده در گوگل و یوتیوب ارائه می‌دهد.

این ابزار قدرتمند در ابتدا در سال 2006 معرفی و آخرین نسخه آن در می 2018 منتشر شد.

گوگل ترندز تنها ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که بینش‌هایی را بر اساس داده های جست‌وجوی واقعی گوگل ارائه می‌دهد.

می‌توانید از گوگل ترندز برای موارد زیر استفاده کنید:

  • آنچه اخیراً مرسوم است را بیابید.
  • موضوعات پرطرفدار را در یک صنعت یا موضوع کلی شناسایی کنید.
  • روندهای جست‌وجوی جغرافیایی محلی را در منطقه خود کشف کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت جیمیل

گوگل ترندز چگونه کار می‌کند؟

می‌توانید با مراجعه به ابزار و مشاهده جستجوهایی که در حال حاضر روند رو به رشد دارند، گوگل ترندز را از بالا به پایین کاوش کنید.

سپس برای اطلاعات بیشتر در یک موضوع جست‌وجو کنید.

گوگل ترندز اخیراً اطلاعاتی را در مورد جستجوهای پرطرفدار مرتبط با طوفان ایرما، به اشتراک گذاشته است.

همچنین می‌توانید یک عبارت جست‌وجو را در کادر جست‌وجو در بالای ابزار وارد کنید.

با این کار می‌توانید ببینید حجم جست‌وجو برای آن عبارت در طول زمان و در مکان‌های مختلف چقدر تغییر کرده است.

همچنین می‌توانید مکان، چارچوب زمانی، دسته یا صنعت، و نوع جست‌وجو (وب، اخبار، خرید، یا یوتیوب) را برای داده‌های دقیق‌تر تغییر دهید.

داده های روند جست‌وجوی گوگل می‌تواند برای بازاریابان بسیار مفید باشد.

زمانی باید تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهید که یک کسب و کار فصلی دارید.

در این زمان است که عبارات جست و جوی مرتبط در حال ترند شدن هستند.

در طول افزایش حجم جست‌وجو، هزینه به ازای هر کلیک شما در تبلیغات گوگل احتمالاً بالاتر خواهد بود.

بنابراین مطمئن شوید که زمانی که محصولات یا خدمات شما در حال پیشرفت هستند، بودجه بیشتری را به کمپین‌های خود اختصاص می‌دهید.

همچنین می‌توانید برای مقایسه چند عبارت، از ویژگی +Add comparison طبق تصویر زیر استفاده کنید.

گوگل ترندز به شما عبارات جست‌وجوی مرتبط را و این که چگونه علاقه جست‌وجو بر اساس منطقه فرعی متفاوت است، نشان می‌دهد.

برای درک این موضوع به تصویر زیر توجه کنید:

اهداف بازاریابی گوگل ترندز

می‌توانید از داده‌های موجود در گوگل ترندز برای چندین هدف مختلف بازاریابی استفاده کنید:

  • از داده‌های گوگل ترندز می‌توان برای اطلاع‌رسانی به کمپین‌های فصلی استفاده کرد و به برنامه‌ریزی هزینه و همچنین ذخیره موجودی کمک کرد.

علاوه بر این، می‌توانید از گوگل ترندز برای یافتن عبارات پرطرفدار نامربوط که باید به‌عنوان کلیدواژه‌های منفی تنظیم شوند، استفاده کنید.

  • برای سئو و بازاریابی محتوا، از گوگل ترندز استفاده کنید تا بدانید افراد در بازار هدف شما در مورد چه اطلاعاتی جست‌وجو می‌کنند.

نوشتن در مورد موضوعات پرطرفدار می‌تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند.

  • برای الهام بخشیدن به تبلیغات خود، گوگل ترندز را مرور کنید تا ببینید در حال حاضر چه موضوعاتی توجه عمومی را به خود جلب کرده است.

ارجاع به یک موضوع پرطرفدار (مانند یک نوع جدید موسیقی یا رقص) در کمپین‌های بازاریابی می‌تواند تعامل تبلیغات شما را افزایش دهد.

  • کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سئو، کمپین‌های PPC و موارد دیگر را با ابزار کلمه کلیدی رایگان WordStream پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش گوگل مپ

نحوه استفاده از گوگل ترندز برای سئو

نحوه استفاده از گوگل ترندز برای سئو به هفت بخش کلی تقسیم می‌شود که در ادامه به تشریح هریک پرداخته شده است:

1. با مقایسه کلمات کلیدی در گوگل ترندز، داده های دقیق‌تری دریافت کنید

گوگل ترندز تجسم نسبی ترافیک را در مقیاس صفر تا صد نشان می‌دهد.

شما متوجه نمی شوید که آیا این روند صدها جست‌وجوی کلمه کلیدی را گزارش می‌کند یا هزاران مورد را، زیرا نمودار در مقیاس نسبی است.

برای به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر بخش بعدی را به خوبی مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل ، تعمیرات موبایل در محل

نحوه به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر ترافیک

برای تخمین دقیق‌تری از حجم جست‌وجوی کلمه کلیدی در گوگل ترندز، کلمه کلیدی خود را با کلمه کلیدی دیگر مقایسه کنید که از قبل اطلاعاتی از آن دارید.

لازم نیست کلمه کلیدی که می‌خواهید با آن مقایسه را انجام دهید، مرتبط باشد.

می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. نکته مهم این است که یک اطلاعات کلی از حجم کلمه کلیدی داشته باشید.

در صورتی که این اطلاعات از حجم در دسترس شما نبود به صورت زیر عمل کنید:

به صفحه وب Google Trends Daily Trends بروید، که جستجوهای پرطرفدار را نشان می‌دهد.

چیزی که در مورد این صفحه مفید است این است که گوگل حجم کلمات کلیدی را به تعداد، مانند بیش از 100000 جست‌وجو در روز و غیره ارائه می‌دهد.

به مثال زیر توجه کنید:

گوگل ترندز نشان می‌دهد که روند جست‌وجوی کلمه کلیدی برای [لباس زنانه] روند صعودی دارد.

اما میزان حجم را به شما نمی‌گوید.

اما صفحه Google Daily Trends برای دوشنبه، 30 آگوست 2021 طبق تصویر زیر نشان می‌دهد که جستجوهای [الیزابت هلمز] به بیش از 100000 جست‌وجو است.

یک تصویر از مقایسه بین عبارت جست‌وجوی [لباس زنانه] و [الیزابت هولمز] وجود دارد که با بیش از 100000 جست‌وجو رو به افزایش است:

اگرچه گوگل ترندز مقادیر دقیق را به شما نشان نمی‌دهد، اما تا زمانی که مقادیر یک کلمه کلیدی را بدانید، سطح ترافیک کلمه کلیدی دیگر قابل درک‌تر می‌شود.

2. کلمات کلیدی را بر اساس زمان برای بینش مخاطبان مقایسه کنید

دو روش کلی برای نگاه کردن به داده‌های کلیدواژه در گوگل ترندز وجود دارد: در بازه‌های زمانی طولانی‌تر و دوره‌های زمانی کوتاه‌تر.

روندهای طولانی مدت

می‌توانید گوگل ترندز را طوری تنظیم کنید که روندهای ترافیکی مربوط به سال 2004 را به شما نشان دهد.

این امر برای نشان دادن گرایش‌های مخاطبان ارزشمند است.

  • روندهای بلندمدت با روند صعودی: اگر روندی در حال افزایش است، به این معنی است که انرژی را روی تولید محتوا برای این روند متمرکز کنید.
  • روندهای نزولی بلندمدت: اگر خط روند رو به پایین باشد، ممکن است سیگنالی باشد که مصرف محتوای مخاطبان در حال تغییر است.

به عنوان مثال، این روند پنج ساله را برای عبارت وردپرس مشاهده کنید:

یک روند نزولی واضح برای وردپرس در تمام تغییرات آن وجود دارد.

روند نزولی به عباراتی مانند تم‌های وردپرس، افزونه وردپرس و میزبانی وردپرس نیز گسترش می‌یابد.

3. موضوعات و پرس و جوهای مرتبط

گوگل ترندز دو ویژگی عالی دارد، یکی به نام Related Topics (موضوعات مرتبط) و دیگری (پرس و جو مرتبط) Related Queries.

موضوعات عبارت‌اند از عبارت‌های جستجویی که یک مفهوم را به اشتراک می‌گذارند.

به طور کلی، موضوعات مستقل از زبان هستند، اما مشخص نیست که آیا این موضوع در مورد موضوعات مرتبط وجود دارد یا خیر.

همچنین پرس و جوهای برتر به طور کلی محبوب‌ترین هستند و پرس و جوهای افزایش یافته عبارت‌هایی هستند که در حال محبوب شدن هستند.

4. روندهای کوتاه مدت می‌توانند ترافیک عظیمی را به همراه داشته باشند

مشاهده روندهای کلمات کلیدی در نمای کوتاه، مانند نمای 90 روزه، می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را برای سرمایه‌گذاری نشان دهد.

ترافیک زیادی در Google Discover و همچنین Google News وجود دارد.

Google Discover نسبت به Google News به موضوعات پرطرفدار حساسیت کمتری دارد.

قرار گرفتن در بالای علایق فعلی برای جذب حجم عظیمی از ترافیک در حال حاضر از طریق Google Discover و Google News بسیار مفید است.

به عنوان مثال، دو مورد از پرطرفدارترین روندهای کلیدواژه عبارتند از جستجوهای How To و Near Me.

وقتی به نمای 90 روزه محدود می‌شوید، می‌توانید ببینید این جستجوها در کدام روزهای هفته محبوب هستند.

دانستن این که کدام روزهای هفته برای یک موضوع خاص محبوب هستند، می‌تواند به برنامه‌ریزی برای انتشار موضوعات به شما کمک کند.

با این کار زمانی که مخاطب در جست‌وجوی محتواست، آن محتوا را پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات لپ تاپ ، تعمیرات لپ تاپ در محل

5. کلمات کلیدی بر اساس دسته

گوگل ترندز این قابلیت را دارد که کلمات کلیدی شما را بر اساس دسته‌بندی ها محدود کند تا داده های دقیق‌تری ارائه دهد.

برگه دسته‌ها مهم است زیرا تحقیقات کلیدواژه شما را در زمینه صحیح اصلاح می‌کند.

اگر زمینه کلمه کلیدی شما اتومبیل است، منطقی است که گوگل ترندز را به درستی اصلاح کنید تا فقط داده ها را برای زمینه خودرو نشان دهد.

با محدود کردن داده های گوگل ترندز بر اساس دسته‌بندی، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در رابطه با موضوعاتی که برای محتوا تحقیق می‌کنید، بیابید.

6. از داده های کلیدواژه بر اساس جغرافیا استفاده کنید

اطلاعات کلیدواژه گوگل ترندز بر اساس موقعیت جغرافیایی می‌تواند برای تعیین چه مناطقی برای ارتقای سایت مناسب است، مفید باشد.

اگر انواع خاصی از محصولات در غرب تهران محبوب هستند، منطقی است که فعالیت‌های تبلیغاتی و محتوای محلی را در آن مناطق هدف قرار دهید.

اطلاعات محبوبیت کلمه کلیدی بر اساس منطقه برای لینک سازی، ایجاد محتوا، ارتقای محتوا و پرداخت به ازای کلیک ارزشمند است.

بومی‌سازی محتوا می‌تواند آن را برای افراد علاقه‌مند به آن محتوا مرتبط‌تر کند.

گوگل صفحات را با توجه به افرادی که بیشتر مرتبط هستند رتبه‌بندی می‌کند.

بنابراین گنجاندن جزئیات جغرافیایی در محتوای شما می‌تواند به رتبه‌بندی آن برای اکثر افراد کمک کند.

به خصوص اگر آن افراد شروع به تبلیغ محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و پادکست‌ها کنند.

بیشتر بخوانید: حذف آیکلود

7. اهداف جست‌وجو را با دسته‌بندی ها کشف کنید

گوگل ترندز به شما این امکان را می‌دهد که داده های کلمه کلیدی را با تقسیم‌بندی آن بر اساس نوع جست‌وجو، اصلاح کنید.

این روش، روشی فوق العاده مفید برای تحقیق در مورد محبوبیت انواع مختلف اهداف جست‌وجو است.

وقتی جستجوگران به شدت بر روی نوع خاصی از هدف متمرکز هستند، انواع جست‌وجو به شما بینشی در مورد جستجوگران می‌دهد.

پالایش تحقیق به شما این امکان را می‌دهد تا «نویز» را که ممکن است تحقیق کلمات کلیدی شما را آلوده کند حذف کنید.

سعی کنید مستقیماً از داده‌هایی که بیشترین معنا را دارند، استفاده کنید.

داده‌های گوگل ترندز را می‌توان با این موارد اصلاح کرد:

  • جست‌وجوی وب
  • جست‌وجوی تصویر
  • جست‌وجوی اخبار
  • خرید گوگل
  • جست‌وجوی یوتیوب

جست‌وجوی یوتیوب روشی فوق العاده برای شناسایی محتوای «چگونه» است.

جستارهای جستجویی که با کلمه «چگونه» شروع می‌شوند، محبوب‌ترین در یوتیوب هستند.

اگر عبارات کلیدواژه شما شامل محتوای آموزشی است که از کلمه [چگونه] استفاده می‌کند، یوتیوب می تواند در اصلاح کلمه کلیدی مفید باشد.

سخن پایانی

گوگل ترندز ابزار مفیدی است که خلاقیت و بینش بازاریابی عالی را به همراه دارد.

مدتی را با گوگل ترندز برای بینش‌های بازاریابی بگذرانید.

ما مطمئن هستیم که اطلاعاتی را کشف خواهید کرد که نحوه ایجاد و تبلیغ آنلاین محتوای شما را بهبود می‌بخشد.

در مقاله گوگل ترندز چیست سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با گوگل ترندز و نحوه استفاده از آن برای بازاریابی ارائه دهیم.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.

نظر خود را وارد نمایید